Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Týrání zvířat a nelidskost úřadů.

Tento smutný příběh je důkazem toho, že v České republice nemají hospodářská zvířata patřičnou ochranu a pokud se dostanou do rukou špatného a nebo nemocného člověka, tak mají smůlu.

Bydlím již dlouhou dobu v zahraničí, ale občas navštívím rodné Velkomeziříčsko, kde jsem v minulých letech byla svědkem krutého a dlouhodobého týrání skotu. Ono to v tom tzv. hospodářství nikdy nebylo v pořádku, ale v posledních letech se situace výrazně zhoršovala. Majitel držel ubohá zvířata na hraně mezi životem a smrtí. Žila v příšerných hygienických podníkách, často trpěla hladem a žízní a proto byla zakrslá. Ve výběhu neměla přístřešek, který by je chránil před nepříznivým počasím v zimě a pálivým sluncem v létě. Jeho hospodářství bylo jedno velké smetiště.

Zvířata měla poloviční váhu jakou by měla ve svém věku mít.

Dozvěděla jsem se, že v létě roku 2019 byl z tzv. farmy cítit asi 14 dní příšerný zápach kadáverů v rozkladu. Byla dopisem upozorněna Krajská veterinární správa ve Žďáře nad Sázavou, že je hospodářství zanedbané a zvířata tím trpí.

Terénní inspektor KVS mi později při našem telefonním hovoru tvrdil, že tam byl na kontrole a označil to jako týrání zvířat, ale vedoucí péče o pohodu zvířat KVS pro kraj Vysočina mi sdělil, že majiteli byla uložena jenom pokuta pouhých 10.000 kč za neprovedenou asanaci uhynulého skotu. Týrání zvířat se prý neřešilo a tak nevím kde je pravda.V každém případě o nevhodných podmínkách chovu KVS věděla a nikdo neudělal žádné opatření, aby zvířata netrpěla.

Majitel držel dospělé býky s jalovicemi, mohlo tak docházet k nekontrolovanému zabřezávání. Nechápu jak mu tohle mohli veterináři a plemenáři dovolit. Takový nepořádek jsem v západních zemích nikdy neviděla.

Odrostlé tele bez označení, nemá naušnice s registračním číslem.

V r. 2020 jsem se osobně šla na zvířata podívat. Ve stájích jsem  nebyla, protože jsem měla strach, že mě tam majitel uvidí a napadne. V normální zemi by stačilo to, co jsem viděla venku na to, aby mu zavřeli chov. Jsem zootechnik a převážnou část svého života pracuji se zvířaty. Bylo mi těch ubohých stvoření, které se nemohou bránit líto a tak jsem osobně dne 28.07. 2020 napsala oznámení a doporučeně poslala na Krajskou veterinární správu pro Kraj Vysočina ve Žďáře nad Sázavou.Dále jsem jim poslala email, kde jsem vysvětlila, že by tato osoba neměla zvířata vůbec chovat. Také jsem poslala fotky a oznámení o týrání zvířat emailem na Policii ČR ve Velkém Meziříčí. Odpověděli mi, že KVS Kraje Vysočina již provádí svá opatření. Bylo mi divné, že to nenahlásili na oddělení hospodářské kriminality, poslala jsem jim i fotky, které svědšily o tom , že v hospodářství probíhá kriminální činnost. Ale říkala jsem si, že asi ví, co dělají. Ještě jsem neměla ani tušení jak to s kontrolama KVS v ČR chodí. Nevěděla jsem, že v ČR je tak prohnilý a nefunkční systém kontrol. Myslela jsem si, že ten chov, který nemá žádný smysl zavřou a  utrpení zvířat bude u konce, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo. 

Močůvka vytéká z jímky přímo do výběhu skotu. Zdá se, že to majitel dělal naschvál.

Při návštěvě České republiky v létě v r. 2021 jsem viděla, že už zvířata ve výběhu nejsou. Asi byla ve stájích, ale ty nebyly absolutně vhodné k chovu jakéhokoliv druhu zvířat. Jedna byla polozbořená a druhá stará kobka, z té jsem viděla vytékat hnojůvku, dovedla jsem si představit, jak to tam vypadá. Pokusila jsem se mluvit s majitelem. Zeptala jsem se ho proč to dělá ? Jaký to má smysl ? Usmál se, podivně zakoulel očima a řekl, že je tak spokojený. Já osobně bych tedy spokojená nebyla, kdybych v takových podmínkách držela zvířata. Nechápala jsem proč mu chov, který neměl žádný smysl úřady nezavřely, majitel tak jen znečišťoval životní prostředí a trýznil ubohá, bezbraná stvoření. Bral dotace. Jeho chov byl vedený jako kategorie  výkrm, ale výkrm to nebyl. Jak to, že mu ty dotace neodebrali, když nedodržoval podmínky chovu ? Měl již jen zlomek zvířat než dříve, ale i když jich bylo málo, bylo nemorální a kruté dovolit majiteli, aby je bez jakéhokoliv užitku týral.

Stáj kobka.

Tušila jsem, že instituce týrání těch ubohých bytostí nezastavily. Když jsem se vrátila do Itálie, často jsem myslela na ten podivný úsměv majitele. Připadalo mi to, jako kbyby mě chtěl naznačit, že úřady jsou na jeho straně, že on se nemusí ničeho bát a už vůbec né mě.

Dne 03.03. 2022 jsem kontaktovala organizaci "Obránci zvířat" a popsala jim zoufalou situaci. Neodpověděli mě. Nevěděla jsem na koho se obrátit. Mám chov exotických zvířat a proto se nemohu delší dobu zdržovat mimo domov. Ale nedalo nám to a koncem dubna 2022 jsme se s manželem rozhodli, že na otočku zajedeme do ČR, aby jsme zkontrolovali co ten podivný člověk se zvířaty provádí.

Vydali jsme se tedy na cestu dlouhou 900 km. V neděli 24.04. 2022 jsme přijeli k domu majitele a pootevřenými vraty vstoupili do dvora, viděli jsme obrovský nepořádek. Zavanula na nás hrůza a utrpení. Vtom nás majitel spatřil z okna a zavolal ,,Kdo tam je ?" a tak jsme rychle odešli. Zazvonila jsem u jeho domovních dveří, slušně ho pozdravila a pokoušela se s ním mluvit, ale on byl vulgární a agresivní.Nakonec mi řekl ,, táhni do prd..., musím jít do kostela". Sdělila jsem mu, že zavolám policii.,,Zavolej", odpověděl mi a zabouchl dveře. Překvapilo mě, že nemá žádný strach ani z policie. Později jsem pochopila proč.

Počkali jsme tedy, až půjde na mši a autem zajeli do zadní, otevřené stáje. Tedy to, co kdysi stáj byla.Tam jsme byli svědky dalšího sadistického týrání býka, byl izolován od ostatních, v průvanu. Měl hluboko zařezaný řetěz do horní části krku, nejméně půl roku, možná víc, protože mu přez něj již přerůstala kůže. Nemohl ani zvednout hlavu, musel ji držet vodorovně. Díky takto hluboko zařezanému řetězu cítil neustálou bolest, nemohl bolestí ani spát. Kolem sebe měl postavenou hráz z výkalů, jeho moč nemohla odtékat a tak vlastně stál ve vaně asi 20 cm hluboké močůvky, která mu leptala pokožku. Celou spodní část těla měl opruzenou. Dovedu si představit jak ho to muselo pálet, když už se nemohl udržet na nohou a musel si do močůvky lehnout. Žleb byl prázdný a otřesně špinavý, měl tam jen hlínu a trus. Napaječky ve stáji nebyly funkční, zvíře trpělo i žízní. Skot potřebuje hodně vody a když ji nemá, tak trpí víc než člověk. Bylo evidentní, že byl v těchto podmínkách mučen již dlouhou dobu. Později jsem se dozvěděla, že tak žil nejméně tři roky. Když nás zakrslý býk uviděl, tak se začal třást, močil a jeho oči byly plné hrůzy, asi si myslel, že bude bitý. Byl ve velice depresivním stavu oddán svému krutému osudu. Naproti němu  byla v ohrádce na hromadě hnoje bez vody a krmení zakrslá jalovice, ta aspoň nebyla uvázaná a tak se mohla hýbat. Obě zvířata měla poloviční váhu jakou by měla ve svém věku mít a to byl další důkaz krutého, dlouhodobého týrání. Majitel byl v kostele a tak jsme mohli tyto dvě zvířata nafotit.

Když jsem ještě za doby kolchozů (JZD) pracovala jako zootechnička, nikdy jsme nedávali do stejné stáje býky a jalovice, vždy jsme je drželi daleko od jalovic a krav v jiných prostorách. Pokud je jalovice ( kráva) v říji, tak uvázaní býci na řetězu šíllí a mohou se zranit. Již tenkrát to bylo považováno za trýznění zvířat. Vypadalo to, že majitel drží jalovici naproti býkovi naschvál, aby s tím hluboko zařezaným řetězem ještě víc trpěl, když na jalovici přijde říje. Nevím co se stalo, že to dnes veterináři  dovolí, že nemají žádný soucit se zvířaty. Ony ty restituce po revoluci byly v zemědělském sektoru dost nešťastné. Lidé, kteří často neměli žádný vztah ke zvířatům je dostali, jako by to byly věci. Tenkrát jsem vídala hodně případů týrání hospodářských zvířat a také to nikdo nekontroloval, jenom když to poctiví občané oznámili, tak se něco málo dělo. Vidím, že se situace po třiceti letech vůbec nezměnila, spíš zhoršila.

Chtěla jsem jít ihned na policii, ale manžel namítl, že je neděle a proto by nás ani nepustli na stanici. Přesvědšil mě, že bude lepší, když tam půjdeme v pracovní den. Ale ani v pondělí nás nechtěli ve Velkém Meziříčí pustit na stanici, mladý arogantní policista malého vzrůstu nás posílal na KVS. Vysvětlila jsem mu, že jsem již před dvěmi lety poslala oznámení na KVS a ta nic nenapravila, že zvířata potřebují okamžitou pomoc a že tedy chci podat trestní oznámení na KVS. Jak jsem začala mluvit o trestním oznámení, tak nás pustil dovnitř a zavolal dva policisty, abych je dovedla na místo. Doprovodila jsem je s manželem do otevřené stáje "Zřícenina". Zvířata byla v úplně stejném stavu jak v neděli, bylo očividné, že během 24 hodin u nich nikdo nebyl a neošetřil je. Jeden policista byl mladý a druhý ve středním věku asi nadřízený toho mladšího. Jednala jsem s tím starším, který se polekal zakrslé jalovice, vypadala jak odrostlé tele. Zvířata byla velmi vystresovaná a tak když nás jalovice viděla prudce vyskočila. Býk se kvůli hluboko zařezanému řetězu moc hýbat nemohl a tak nedělal prudké pohyby. Z toho jsem usoudila, že v ČR policisté asi moc důsledný výcvik nemají. Nafotili ty ubožáky. Vysvětlovala jsem jim jak zvířata trpí a za vraty je ještě větší hrůza. Vypadalo to, že mě policista vůbec neposlouchá, díval se do neznáma. Hlavně ho zajímalo kdy odjíždíme do Itálie. Znovu jsem mu polopaticky vysvětlila, že zvířata potřebují okamžitou pomoc, že to jsou živé bytosti a trpí stejně jako my. Moc ho to nezajímalo.

Řetěz byl zařezaný víc než půl roku. Jíž přez něj přerůstala kůže.

Potom, když jsme vyjížděli na hlavní silnici, tak jsme policisty zastavili a ukázali jim dům, kde majitel zvířat bydlí. Vypadalo to, že je doma. Vyzvali jsme je ať za ním zajdou a podívají se do stáje Kobka, ale neudělali to. Mohli to i obejít a dostat se na dvoreček, kde jsem škvírou ve vratech viděla pohyb dalších zvířat a slyšela na říkání, vedla tam cesta, to také neprovedli i když věděli, že týraná zvířata potřebují okamžitou pomoc. 

Zakrslá jalovice bez vody a krmení.

Asi za tři hodiny jsme se vrátili na policejní stanici. Na příjmu byl stále ten mladý policista menšího vzrůstu. Zeptala jsem se ho co bude se zvířaty a kdy tam někoho pošlou, aby je napojil a ošetřil. Odpověděl mi, že zítra tam někdo půjde a že v příštích dnech rozhodnou o tom jestli to bude hodnoceno jako přestupek a nebo to převezme Oddělení hospodářské kriminality ve Žďáře nad Sázavou.

Druhý den brzy ráno jsme odjížděli do Itálie. Ještě po cestě jsem zavolala na policii a ptala se jich, co bude se zvířaty ? Odpověděli mi, že už jsem proto udělala dost a že nyní už se postarají instituce. Žádala jsem, aby mě informovali přes elektronickou poštu.

Instituce, ale zklamaly, nechaly dlouhé dny zvířata zabořená v hnoji trýznit žízní a hladem.

Pokračování příště.

 

 

 

 

Autor: Jitka Vidláková | pátek 31.3.2023 15:18 | karma článku: 17,33 | přečteno: 350x
  • Další články autora

Jitka Vidláková

Týraná zvířata a nelidskost úřadů - pokračování předešlého článku.

Hrůzostrašný příběh o dlouhodobém a krutém trýznění zvířat, kterým stát nezabezpečil žádnou ochranu. Kdybych se do toho nevložila, tak by majitel týral ubohá zvířata dodnes. Zde totálně selhala radnice, KVS, SVS a policie.

2.4.2023 v 11:06 | Karma: 17,86 | Přečteno: 327x | Diskuse| Společnost

Jitka Vidláková

Jak je ta naše demokracie křehká.

Skončí nájemník městského bytu na ulici, protože nalepil na okno ruskou vlajku ? Bude z invalidního občana bezdomovec, protože má jinou ideologii než rada města ? Vlajku odstranil a věří, že radní své rozhodnutí přehodnotí.

11.3.2023 v 9:38 | Karma: 14,91 | Přečteno: 231x | Diskuse| Společnost

Jitka Vidláková

Politická situace v Itálii.

Berlusconi se snaží oslabit premiérku Meloni. Tragédie u italského přímořského letoviska Steccato di Cutro, která si vyžádala 67 obětí.

6.3.2023 v 0:05 | Karma: 16,96 | Přečteno: 347x | Diskuse| Politika

Jitka Vidláková

Hruzostrasna smrt pana Sebastiana.

Panove, kteri jste si v mladi moc neuzili, nezkousejte to dohnat na podzim zivota. Mohli byste dopadnout jako ubohy pan Sebastiano Bellofiore z italskeho Francofonte.

29.1.2011 v 23:46 | Karma: 6,64 | Přečteno: 890x | Diskuse| Ostatní

Jitka Vidláková

Zaprisahly katolik se chova jak prostopasny sultan.

Milanska prokuratura zaslala 18.01. 2011 italskemu parlmentu dokument, kde obvinuje premiera Silvia Berlusconiho ze zneuzivani pravomoci a vykonavani prostituce s nezletilymi. Z podporovani prostituce nezletilych divek je obvinen i reditel TV kanalu Rete 4 Emilio Fede, televizni agent Lele Mora, kteri premierovi divky shaneli a membro PDL Nicole Minetti, ktera se o Berlusconiho prostitutky starala.

27.1.2011 v 23:46 | Karma: 7,91 | Přečteno: 1083x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Velitelé jsou svině, moji rotu zničili. Ukrajinci hasí průlom v Donbasu

26. dubna 2024  14:54

Premium Zatímco Rusové rozšiřují průnik kolem strategicky položeného městečka Očeretyne, Ukrajinci řeší,...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 838x
Jsem milovník přírody a zvířat. Ráda cestuji.

Seznam rubrik